Det finns tyvärr alltid något att göra

Företaget Hornbach – som säljer byggartiklar – har i sin senaste gruppreklam till hushåll en slagkraftig slogan: ”Det finns alltid nå´t att göra”

Budskapet sammanfattar själva andemeningen i vår tids renoveringsiver. Denna andemening får sin drivkraft från till exempel SVT-Ernst, Sköna hem och vetskapen om att det finns ett par kvadratmeter på radhusbaksidan som ännu inte är täckt med altanplattor eller feng shui-grus.

Jag föreställer mig en framtid där den övertäckta radhustomten blir det nya betongförort. Dock kan man inte skylla denna gasolgrillsdystopi på arkitekten, man får nog skylla på Hornbach istället.

Advertisements

6 kommentarer

Filed under livsmiljö, radhus, Staden

6 responses to “Det finns tyvärr alltid något att göra

  1. karlr

    fast vaddå, folk känner knappast utanförskap när de kan påverka sin fysiska omgivning…

  2. David Lindelöw

    Fast jag tycker ju inte om det!

  3. henrik b

    Det här är väl ändå ett typiskt högkonjunktur-problem?!

  4. David Lindelöw

    Jag beskriver en dystopi, inte ett faktiskt tillstånd.

  5. henrik b

    ”vår tids renoveringsiver”

  6. David Lindelöw

    Det är ett faktum. Min sista vision är en dystopi.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s